Galaxy of Trian, czyli kafelki w kosmosie – wywiad
O Galaxy of Trian dowiedziałem się całkiem przypadkiem, przeglądając jeden z portali poświęconych fantastyce i planszówkom. Trafiłem tam na krótką notkę na temat gry (znajdziecie ją tutaj), która skłoniła mnie do zajrzenia na facebookowy profil tej pozycji (Galaxy of Trian na Facebooku). Zainteresowany tym co zobaczyłem, a szczególnie ładnymi grafikami, postanowiłem napisać do autorów z pytaniem o możliwość otrzymania egzemplarza do recenzji i, o dziwo, obiecali podesłać jak tylko będzie gotowy. Poza notką, o której pisałem wcześniej, o samej grze nie udało mi się znaleźć zbyt wielu informacji. Widziałem, że będzie to kafelkowa, familijna strategia osadzona w realiach science-fiction, przeznaczona dla 2-4 graczy, w której jedna partia powinna zamknąć się w 60 minutach. Spragniony jednak bardziej szczegółowych informacji na temat gry postanowiłem pomęczyć twórców kilkoma pytaniami. Niżej przedstawiam efekty, które udało mi się osiągnąć. Na pytania odpowiadał Sebastian Oliwa, jeden z autorów Galaxy of Trian.
Pytanie: Przede wszystkim – kto odpowiada za „Galaxy of Trian”? Jakkolwiek śmiesznie by to nie brzmiało: kim jesteście? Grupą pasjonatów, która postanowiła wydać grę? Czy może stoi za Wami jakieś wydawnictwo?
Odpowiedź: Jesteśmy grupą kolegów, których łączy jedna wielka pasja do gier planszowych. Autorem projektu jest Seweryn Piotrowski a współautorami są Grzegorz Kalarus i ja, Sebastian Oliwa. Pewnego dnia postanowiliśmy skierować energię z naszej pasji na tor tworzenia. Z połączenia naszych umiejętności powstał projekt „Galaxy of Trian”. Projekt powstaje pod banderą firmy CREATIVEMAKER Spółka z o.o., której prezesem jest Seweryn Piotrowski. Mamy nadzieję, że ogrom prac, energii i czasu jaki włożyliśmy będzie zauważony i że pokochacie naszą grę jak my sami.
Główny bohater gry – kafelki. |
P: Kiedy możemy spodziewać się uruchomienia strony internetowej poświęconej grze? Z tego co wiem, to trwają prace nad jej udostępnieniem.
O: Dokładnie tak, strona gry znajduje się fazie tworzenia i niedługo ujrzy światło dzienne. Na razie zapraszamy na Facaebooka gdzie mamy fanpage „Galaxy of Trian”.
P: Co z samą grą? Kiedy „Galaxy of Trian” ujrzy światło dzienne i w jaki sposób? Macie dla niej wydawcę, czy – jak ostatnie dwa głośne projekty, „PLO” i „Magnaci” – zamierzacie liczyć na wsparcie fanów i crowdfounding?
O: Kickstarter to jeden ze sposobów zrealizowania naszego projektu i będziemy chcieli z nim ruszyć już w czerwcu. Gra będzie promowana w wersji Deluxe zawierającej pierwszy dodatek “Beginning of Conquest”. Będziemy również promować naszą grę na tegorocznych targach w Essen oraz poszukiwać dystrybutorów na całym świecie. Sam projekt został zamknięty pod względem testów i oprawy graficznej. Musimy jeszcze doszlifować kilka detali.
Rasy występujące w grze. Od lewej: K’Harquar, Quuylto , Xemh, Borf-Naree. |
P:Patrząc na grafiki zamieszczane na facebookowym profilu gry nie sposób nie zapytać – skąd wytrzasnęliście tak dobrego grafika? Ilustracje prezentowane w Internecie są niezwykle klimatyczne, szczególnie portrety przedstawiające rasy.
O: Twórcą wszystkich grafik w grze jest utalentowany grafik Andrzej Sykut. Dzięki niesamowitej wyobraźni, znajomości wielu narzędzi graficznych oraz umiejętności posługiwania się różnymi stylami, Andrzej stworzył przepiękne grafiki i spełnił nasze oczekiwania. Chcieliśmy by nasza gra była małym dziełem sztuki i właśnie takim jest dzięki współpracy z Andrzejem, za co bardzo jesteśmy mu wdzięczni.
Romantyczny zachód słońca nad bliżej nieznaną planetą 😉 |
P: Przejdźmy teraz do zagadnień bezpośrednio związanych z rozgrywką. Czytając o kafelkach i obserwując udostępniane zdjęcia rodzi się pytanie – czy nie będzie to „Carcassonne” w kosmosie?
O: Słysząc o grze kafelkowej pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to „Carcassonne” i był on jedną z inspiracji do stworzenia naszej gry. Wierzymy, że odnajdą tu coś dla siebie jego fani lubiący jednocześnie klimat sci-fi. Jednakże już na początku rozgrywki każdy zauważy, że „Galaxy of Trian” to coś nowego. Kafelki są dwustronne oraz ułożone w dwa stosy, co daje więcej możliwości taktycznych i jednocześnie ogranicza element losowy. W grze występują cztery charakterystyczne rasy oraz kilka rodzajów jednostek. No i oczywiście statki kosmiczne wprowadzające sporo interakcji, których rodzajów będzie przybywać wraz z nowymi dodatkami. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby gra miała indywidualny charakter i wyróżniała się specyficznymi elementami mechaniki.
Celem było stworzenie gry takiej, która byłaby za każdym razem niepowtarzalna, i w której gracze mogą decydować jakie warianty rozgrywek chcą rozegrać w oparciu o kolejne dodatki. Każdy dodatek to “moduł” który można dostawić do podstawowej wersji gry i tworzyć własne warianty. Wersja podstawowa może działać z różną kombinacją dodatków.
P: Na czym będzie polegała rozgrywka w „Galaxy of Trian”? Przybliż proszę, chociaż trochę, wygląd partii.
O: Gra toczy się w turach, które przebiegają zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Rozpoczynając od pierwszego gracza każdy kolejny dociąga w swojej turze kafelek i układa go na stole. W ten sposób powstają różnej wielkości układy planetarne, mgławice oraz przestrzeń kosmiczna, w której poruszają się statki. Z mgławic zyskujemy co turę odpowiednią ilość surowców (kryształów). Podstawową jednostką w grze są emisariusze, którzy mogą walczyć o mgławice i układy planetarne. Jeżeli układ zostanie wygrany, emisariusz jest w stanie przejąć kontrolę nad pozostawionymi stacjami badawczymi rasy Trian. Stacje można rozwijać na wyższy poziom. Punkty w grze można zdobywać na wiele sposobów, poprzez zamknięcia układów planetarnych, mgławic, przestrzeni kosmicznych, dzięki rozwijaniu stacji na mgławicach i pobieraniu z nich surowców (kryształki) czy też walk statkami. W grze znajdują się również kafle pozwalające na specjalne akcje. Mechanika pozwala na stosowanie różnych strategii i taktyk.
P: „Familijna gra strategiczna”, tak piszecie o „Galaxy of Trian”. Ile w niej będzie familijności, a ile strategii? Czy Wasze dzieło będzie w stanie zauroczyć zarówno młodszych i początkujących, a także doświadczonych graczy?
O: Od samego początku chcieliśmy stworzyć grę familijną z dużą dawką decyzyjności i interakcji między graczami, opartą o proste zasady, z której radość będą mogli czerpać zarówno młodsi, jak i starsi, doświadczeni gracze. Planowaliśmy naszą grę jako grę dynamiczną z czasem rozgrywki ok. 60 min. Grając w wariant strategiczny z dodatkiem “Beginning of Conquest” taki właśnie czas uzyskaliśmy, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.
Wariant rodzinny to prosta zabawa w odkrywanie/budowanie galaktyki idealny jako wstęp do gry, a także świetna zabawa dla najmłodszych graczy. W wariancie strategicznym dostajemy do dyspozycji kolejne poziomy jednostek, a nowe zasady sprawiają, że gra robi się bardziej wymagająca i daje graczom możliwość stosowania różnych strategii, których w grze jest naprawdę sporo. Dzięki dodatkowi “Beginning of Conquest” dostajemy do dyspozycji corvetty oraz statki złodziei, którymi możemy poruszać się po już odkrytych fragmentach galaktyki. Dzięki tym jednostkom gra zyskuje niesamowitą atmosferę rywalizacji i interakcji miedzy graczami. Każdy gracz znajdzie tu coś dla siebie. Zarówno ten, który lubi ekonomiczne gry optymalizacyjne, jak i ten, który uwielbia interakcję między graczami.
Z niecierpliwością czekam na możliwość zagrania w grę Waszego autorstwa i jednocześnie życzę Wam powodzenia i wytrwałości w realizacji projektu!
Tor punktacji. |
Wszystkie grafiki w tekście pochodzą z facebookowego profilu gry, który znajdziecie pod adresem: www.facebook.com/galaxyoftrian
One Comment
Anonimowy
Andrzej gratuluje