planszówkowe newsy

Frosthaven – kilka informacji o grze

https://www.planszowkiwedwoje.pl/2019/12/froshaven.html

Przeglądając forum o planszówkach trafiłem na post elayetha podsumowujący informacje o Frosthaven, które w wywiadzie ujawnił autor gry, Isaac Childres. Poniżej lekko przeredagowana wypowiedź na temat gry nazywanej Gloomhaven 2.0.

elayeth: Obejrzałem wywiad z Isaakiem, który odbył się dziś na PAX Unplugged. Tak na szybko z tego co zapamiętałem wrzucam ciekawostki o Frosthaven.


Dla niektórych poniższe może oznaczać mały spoiler, choć ja tak nie uważam. Wiedza o postaciach startowych czy głównych mechanikach GH nie zdradza wiele zarówno o GH i FH… ale jak ktoś jest wrażliwy to niech czuje się ostrzeżony.

1. System walki nie zmieni się mocno – dodane zostaną dwa nowe stany:

a/ zamrożenie – mając ten stan dostajemy obrażenia x2;

b/ zmora – jest to podobno odpowiedź na instant kille jakie pojawiały się w deckach i były przegięte – teraz zamiast tego będzie właśnie ten stan – mamy całą turę by go zdjąć leczeniem, jeśli tego nie zrobimy (lub potwór tego nie zrobi) to dostajemy 10 obrażeń.

2. Mocno rozbudowana mechanika budowy miasta:

a/ miasto będzie na starcie mocno zniszczone z miejscami na nowe budynki – możemy je budować, np: siedzibę alchemika itd. Jak to się robi? Odpowiedź w punkcie 4.

b/ Można budować umocnienia w mieście co pozwoli ograniczać zły wpływ ataków na nie.

3. Zmiana systemu zbierania:

a/ pieniądze będą znacznie mniej istotne, ale nadal będą podstawowym źródłem ulepszania kart;

b/ nowe zasoby jak metal, drewno, zioła itd.;

c/ potwory, zamiast kasy, będą rzucać żetony, które będziemy zbierać. Te będziemy następnie zamieniać na karty z talii zbierania tworzonej na początku scenariusza. Np.: jak będziemy w lesie to w talii będzie więcej drewna itd.

4. Nowy system tworzenia przedmiotów:

a/ będziemy tworzyć przedmioty z zasobów które znajdziemy. Co więcej, można będzie łączyć przedmioty, tworząc jeszcze lepsze ich wersje.

b/ Zasoby będą też służyć budowaniu budynków – gracze będą mogli się składać by jakiś zbudować.

c/ LEKKI SPOILER – po zbudowaniu alchemika będzie można tworzyć mikstury, jednak bez wiedzy jaki będzie wynik. Isaac wspomniał, że wynik będziemy poznawać odklejając naklejkę. Może być fajny, a może być rozczarowujący. Nie musimy takich mikstur wykorzystać.

5. Nowy system pór roku – będzie pora letnia i zimowa. 

Każda trwać będzie ok. 15 scenariuszy. W każdej będzie inna talia spotkań. Zimą będzie trudniej.

6. Nowa książka, przejmująca niejako rolę Town Records w GH, ale jednocześnie porządkująca zagadki pojawiające się w grze. 

Zdaniem Isaaca duża zagadka w GH była za trudna i nie dawała „feedbacku”. Tym razem książka to porządkuje, dając właśnie informację zwrotną czy dobrze odblokowujemy poszczególne cele. Wspomniał, że „trochę jak w grach typu Exit”.

7. Pracują nad bardziej zbalansowaną wersją:

a/ celów scenariusza (battle goals);

b/ celów do emerytury. Wspomniał, że pociągniecie celu, w którym postać ma zrobić np. 2 scenariusze w krainie X, kiedy gracze już zrobili tam już kilka powoduje, że trudne jest ukończenie takiego celu, dlatego tutaj będzie inny system tych osiągnięć – mniejsza talia, która ma się zmieniać w czasie kampanii).

8. Pracują nad lepiej działającą wersją scenariuszy z sekcjami. 

Zdaniem Isaaka Forgotten Circles dawało za mało informacji na starcie i nie działało idealnie. Teraz pracują nad tym by połączyć system GH z Forgotten Circles tak by otrzymać jak najlepszy rezultat.

9. Postaci startowych będzie 6, plus 10 do odblokowania. 

Z tego co zapamiętałem jeśli chodzi o postacie to mamy następujące startowe:

a/ harrower, który będzie miał dwie osobowości: tank/walka wręcz oraz strzelający. Rozwiązali to tak, że ma dwa osobne decki. W zależności od kart jakich używa będzie musiał czasem przełączać się z jednego na drugi.

b/ Postać, która po zabiciu tworzy cienie jako zasób na planszy. Może później nim manipulować i z niego korzystać.

c/ Postać manipulująca czasem.

d/ Postać, która tworzy combosy, ale wymaga ustawiania się i sojuszników, ale może też przywoływać dodatkowe jednostki.

10. Nadal nie można wymieniać się sprzętem, kasą i materiałami między graczami.

Post opublikowany oryginalnie na forum. Jego autorem jest: elayeth.

One Comment

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.