Plan wydawniczy 2016 – wydawnictwo Game Fabrica
Wydane gry będą niepełne, jeśli nie znajdą chętnych do zagrania. A więc już dziś, wraz z prezentacją listy nowości, Game Fabrica zaprasza do śledzenia informacji o tych grach, abyście mogli wybrać coś dla siebie na premierę.
Zaznaczamy na wstępnie, że grafiki do poniższych tytułów nie są jeszcze produktem finalnym – nad nimi też prace intensywnie trwają. Wydawnictwo jednak już teraz chętnie się nimi dzieli, by oprócz suchego tekstu też coś z klimatu tych gier od razu Wam zaoferować :). No i jest też konkurs na tytuł jednej z nowych gier!
A oto, co dla graczy przygotowało wydawnictwo Game Fabrica na rok 2016!
1. (A) Leśna Draka / (B) Żołędziowa Polana / (C) Leśne Harce
Gra przygotowana do rozgrywki w dwóch wariantach: rodzinnym, gdzie dobrze bawić się będą na pewno młodsi gracze, oraz zaawansowanym, który pozbawiony elementu losowego czyni z niej dobrą rozrywkę strategiczną. W naszym zamyśle powstał tytuł z cechą, która występuje np. w „Pędzących Żółwiach” – czyli w grze bardzo dobrze czują się i bawią młodsi, a jednocześnie jak „starsza młodzież” do niej zasiądzie, to dopiero się ciekawe rzeczy dzieją 🙂
Gra oparta na kafelkach, na których będą widnieć żołędzie, po obu stronach różne ilości. Gdy wiewiórka wejdzie na kafelek by zebrać z niego zapasy, to jest on odwracany i zmienia się liczba widniejących na nim żołędzi. I tak po małym spacerze kilku wiewiórek gracz, którego kolejka właśnie się rozpoczęła musi tak pokombinować, by przejść po kafelkach dających mu jak największą liczbę zebranych zapasów. A jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, by trochę poprzeszkadzał poprzez poodwracanie tych kafelków wiewiórką biegającym koło niego.
W grze będą kafelki, które stworzą pole do gry (naszą Polanę), drewniana kostka z symbolami specjalnych akcji, które będą dostępne dla naszych wiewiórek, masę żetonów, i sześć drewnianych modeli wiewiórek – specjalnie zaprojektowanych meepli.
Ale chwila? Czy nie napisaliśmy powyżej, że gra wyjdzie pod jednym z trzech tytułów? Ano tak 🙂 Game Fabrica chce, by to przyszli gracze pomogli wybrać nam tytuł, więc ogłosili konkurs – głosowanie z nagrodami. Szczegóły konkursu można poznać na stronie wydawnictwa.
- Tytuł gry: Leśna Draka lub Żołędziowa Polana lub Leśne Harce (zdecydujecie już niedługo!)
- Autor: Krzysztof Matusik
- Kategoria: gra familijna
- Liczba graczy: 2-6
- Wiek graczy: 6+
- Czas gry: 20 minut
- Premiera: maj/czerwiec 2016
2. Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu
Muzeum było tego dnia zamknięte, by nie zacierać śladów. Drepcząc w te i we wte po czerwonym dywanie, zrozpaczony kustosz rwał sobie włosy i jęczał z cicha za każdym razem, gdy zerkał na puste miejsce po obrazie. Strażnicy stali pod ścianą i wpatrywali się w czubki własnych butów. Niestety inspektorzy nie mieli dla nich dobrych wiadomości. Sprawca był prawdziwym profesjonalistą – nie pozostawił niczego, co mogłoby do niego doprowadzić. Jedynie dziwne plotki o mężczyźnie przechadzającym się ulicami miasteczka z prostokątnym pakunkiem pod pachą…
Inspektorzy postawili sobie za cel znalezienie złodzieja dzieła sztuki. Ten, któremu się powiedzie, zasłuży na awans albo wspomnienie w lokalnej gazecie!
„Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu” to pozycja przygotowana jako gra dedukcyjna – logiczna. Mechanika gry z wykorzystaniem kafli, które wykładane przez graczy na pole gry będą tworzyć poszlaki pomagając ująć sprawcę i odnaleźć zaginiony obraz. To będzie gra oparta na dedukcji. Gracze będą starać się tak wykorzystać dostępne im kafelki z wizerunkami podejrzanych by zdobyć jak najwięcej Punktów Dochodzeniowych podczas rozgrywki i tym samym być pierwszym inspektorem, który dotrze do sprawcy. Rozgrywka zaplanowana na 15 minut, dająca dzięki temu możliwość szybkich rewanżów.
W pudełku z grą będą także znajdować się zasady i dodatkowe komponenty do mini gry „Tożsamość”, w której to dwaj gracze będą mogli rywalizować w poszukiwaniach świadka zdarzenia. „Tożsamość” to rozgrywka dla dwóch graczy przypominająca trochę klasycznego Masterminda 🙂
Tytuł gry: Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: gra dedukcyjna, logiczna
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 15 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016
3. Karczemne Opowieści
Karczemne Opowieści to gra deck-buildingowa. I to pierwsza wydana gra tego typu polskiego autora. Rozgrywka dla 2-4 graczy, którzy wcielając się w role znudzonych życiem szlachciców będą starali się trochę rozerwać szukając typowych bohaterskich przeżyć i przygód. Do nich należeć będą takie atrakcje jak: wyprawy zbójeckie, poszukiwania skarbów, ratowanie księżniczek, czy też klasyczne ubijanie smoków (względnie mniej klasyczne, acz częściej spotykane: ratowanie się przed smokami). Sami tego jednak zrobić nie mogą, wszak co oni wiedzą o szerokim świecie? Więc swoją przygodę z bohaterstwem zaczną od wizyty w znanej w całej okolicy Karczmie, gdzie pierwszym ich zadaniem będzie zebranie odpowiedniej drużyny. A później pozostanie już tylko wyprawa, a po niej wielkie opowieści aż do późnej starości (panie drogi, z kim ja tam nie byłem, i kogo ja teraz nie znam!…).
Gracze będą podczas gry tworzyć talie bohaterów, dzięki którym będą mogli uczestniczyć w przygodach. Ich wyczyny będą wraz zebraną drużyną punktować na koniec gry, by wyłonić szczęśliwca, o którego wyprawach śpiewać będą pieśni i pisać poematy.
Gra będzie wykorzystywać ciekawe i klimatyczne grafiki postaci, których drobną próbkę możecie ujrzeć obok.
Tytuł gry: Karczemne Opowieści
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: Gra karciana, Deck Building.
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 30 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016
4. Silesia
„Silesia” to ekonomiczna gra planszowa, przedstawiająca piękno i historię Śląska. Jest to tytuł, który był w wersji prototypowej prezentowany na kilku konwentach i spotkaniach planszowych w ubiegłym roku.
„Silesia” to kolejny produkt wydawnictwa Game Fabrica, który będą chcieli wydać z pomocą graczy poprzez platformę Wspieram.to. Akcja crowdfundingowa ruszy w wakacje tego roku.
Tytuł gry: Silesia
Autorzy: Krzysztof Matusik, Aleksander Biela
Kategoria: Gra ekonomiczna
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 60 minut
Premiera: akcja crowdfundingowa rusza w wakacje 2016
5. Lokomotywy
„Lokomotywy” to pierwsza gra samodzielnie zaprojektowana przez Aleksandra Bielę, współautora szeroko już rozpoznawalnej gry Thrash’n Roll.
Gra o tematyce kolejowej, w której przewozić będziemy pasażerów. Gra będzie stopniem trudności odpowiadała tytułowi „Ticket to Ride / Wsiąść do Pociągu”.
Więcej informacji o tej pozycji już wkrótce. A premiera zapowiedziana jest na czas tegorocznych targów Essen!
Tytuł gry: Lokomotywy
Autor: Aleksander Biela
Kategoria: Familijna. Gra kolejowa.
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 60 minut
Premiera: październik 2016
One Comment
Anonimowy
Mamy komisarza wiktora. I jak na grę chyba za 35 zł, to lepszej w tej cenie nigdy nie mieliśmy. Bardzo atrakcyjna, zarówno sama gra jak i wykonanie. Dynamika bardzo przyjemna, zasady proste ale sama rozgrywka jest wymagająca – ogólnie świetna pozycja!